مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 05:172022-05-15پزشكي

مصرف زیاد آنتی بیوتیک با ابتلا به کولیت روده مرتبط است


یک مطالعه جدید نشان می دهد که هر چه سالمندان آنتی بیوتیک بیشتری مصرف کنند، خطر ابتلا به بیماری التهابی روده در آنها بیشتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از هلث دی نیوز، به گفته نویسندگان این مطالعه، یافته ها می تواند به توضیح برخی از موارد افزایش بیماری کرون و کولیت اولسراتیو (انواع رایج بیماری التهابی روده) در بین افراد مسن کمک کند.

دکتر آدام فای ، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه نیویورک، گفت: ما فکر می کنیم در افراد مسن، عوامل محیطی مهمتر از ژنتیک هستند.

وی گفت: وقتی به بیماران جوان با تشخیص های جدید بیماری کرون و کولیت اولسراتیو نگاه می کنید، به طور کلی یک سابقه خانوادگی قوی وجود دارد.

اما در افراد مسن اینطور نیست، بنابراین در واقع چیزی در محیط است که باعث آن می شود.

برای این مطالعه، محققان سوابق تجویز دارو را برای 2.

3 میلیون بزرگسال 60 ساله و بالاتر در دانمارک که از سال 2000 تا 2018 مبتلا به بیماری التهابی روده تشخیص داده شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

محققان ارتباطی بین مصرف هر گونه آنتی بیوتیک و میزان بالاتر بیماری التهاب روده پیدا کردند و خطر با هر دوره آنتی بیوتیک به طور قابل توجهی افزایش یافت.

در مقایسه با افرادی که در پنج سال گذشته از آنتی بیوتیک استفاده نکرده بودند، مصرف یک دوره آنتی بیوتیک با 27 درصد بیشتر خطر تشخیص جدید الت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف زیاد آنتی بیوتیک با ابتلا به کولیت روده مرتبط است

مصرف زیاد آنتی بیوتیک با ابتلا به کولیت روده مرتبط است