مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 22:572022-05-14فرهنگي

20 سکه تاریخی ضرب یزد رونمایی می شود/موزه اسناد میزبان خوراک های کهن


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از راه اندازی بخش خوراک های کهن زرتشتیان در موزه اسناد و نسخ خطی یزد خبر داد.

- ، احمد آخوندی، عصر شنبه در نشستی خبری با اشاره به برنامه های هفته میراث فرهنگی در یزد، از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و دست بافته های سنتی و اولین جشنواره پخت نان سنتی خبر داد و اظهار داشت: استان یز در 140 غرفه از این نمایشگاه مشارکت دارد و در کنار استانهای کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، خراسان شمالی، چهار محال و بختیاری و کرمانشاه، سیاه چادر برپا خواهد کرد وی با اشاره به اینکه نمایشگاه در دو بخش تخصصی و عمومی برگزار می شود، عنوان کرد: در این نمایشگاه هنرمندان رشته های خراطی، نگارگری، صنایع چوب، دست بافته های سنتی، کاربافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، کپو بافی، چاقو سازی، مسگری و .

آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت.

آخوندی با اشاره به شرکت یزد در جشنواره پخت نان گفت: 10 استان در این بخش از نمایشگاه نیز حضور خواهند داشت و یزد به پخت نان های سنتی از جمله سورک خواهد پرداخت.

وی همچنین به تشریح برنامه های هفته میراث فرهنگی در یزد پرداخت و گفت: در این هفت موزه نور و روشنایی در یزد بازگشایی می شود همچنین بخش واقعیت مجازی در موزه آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 سکه تاریخی ضرب یزد رونمایی می شود/موزه اسناد میزبان خوراک های کهن

20 سکه تاریخی ضرب یزد رونمایی می شود/موزه اسناد میزبان خوراک های کهن