مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 16:072022-05-14پزشكي

واکسیناسیون 230 هزار اتباع غیرایرانی علیه سرخک


رییس اداره ایمن سازی و بیماری های قابل پیشگیری با واکسن مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از برگزاری هفته واکسیناسیون از 24 تا 30 اردیبهشت ماه در کشور خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، سید محسن زهرایی، به مناسبت هفته واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ و ارتقای سلامت کودکان و سایر گروه های هدف در جامعه است.

وی افزود: در طی سال های گذشته کشور ها تلاش کردند که از ابتکارات و اقدامات مختلفی برای ارتقای برنامه واکسیناسیون گروه های هدف، استفاده کنند.

مثلا، در مناطق مختلف سازمان جهانی بهداشت ایده برگزاری هفته واکسیناسیون مطرح شد که در ابتدا از سال 2000 تا 2010 در دو یا سه منطقه سازمان جهانی بهداشت و سپس در برخی کشور های عضو منطقه مدیترانه شرقی که ایران نیز جزو آن است، این برنامه آغاز شد و در نهایت به دلیل نتایج مطلوب برای جلب مشارکت جامعه و ارتقای برنامه واکسیناسیون، عملا کشور های عضو سازمان جهانی بهداشت در گردهمایی سالیانه در اردیبهشت سال 2012، مصوب کردند که هرسال در تمام کشور های دنیا، هفته آخر آوریل، هفته جهانی واکسیناسیون نامگذاری شود.

زهرایی تصریح کرد: معمولا کشور ها از این فرصت بهره می برند تا به چند هدف برسند؛ اول اینکه کارکنان بهداشتی و جامعه پزشکی نسبت به برنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 230 هزار اتباع غیرایرانی علیه سرخک

واکسیناسیون 230 هزار اتباع غیرایرانی علیه سرخک