مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 اردیبهشت 1401 ساعت 09:072022-05-14اقتصادي

90 قلم داروی دیگر ارزان می شود/ 3200 قلم دارو تغییر قیمت نداشته است


از3580 قلم دارو در دولت سیزدهم، قیمت گذاری 380 قلم آن توسط کمیسیون انجام می شود و قیمت 3200 قلم دارو نیز تغییراتی نداشته است.

- محمد هاشمی سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: حدود 90 قلم دارو بعد از اصلاح قیمت به دلیل استفاده از ارز نیمایی، مابه التفاوت آن توسط بیمه ها پوشش داده نشد که با دستور رییس جمهور با سازمان های بیمه گر توافق شده است که قیمت این 90 قلم دارو به قبل برگردد تا تفاوتی در پرداختی مردم از جیب نداشته باشد.

سازمان برنامه و بودجه نیز قرار شده است از محل صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها برای تامین منابع آن اقدام کند.

وی گفت: لازم به ذکر است که در این صورت قیمت اصلی داروها برای مردم تغییری نمی کند بلکه هزینه های مازاد آن توسط بیمه پرداخت می شود و در نهایت پرداختی بیماران به قبل بازمی گردد.

هاشمی افزود: در شبکه رسمی توزیع دارو گرانفروشی وجود ندارد؛ چرا که قیمت دارو با سیستم رگولاتوری قوی نظارت می شود و به مدل های مختلف تامین چه با ارز نیمایی و چه ترجیحی در کمیسیون مصوب می شود و قیمت نهایی نیز در سامانه تیتک به ثبت می رسد.

وی گفت: از3580 قلم دارو در دولت سیزدهم، قیمت گذاری 380 قلم آن توسط کمیسیون انجام می شود و قیمت 3200 قلم دارو نیز تغییراتی نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 قلم داروی دیگر ارزان می شود/ 3200 قلم دارو تغییر قیمت نداشته است

90 قلم داروی دیگر ارزان می شود/ 3200 قلم دارو تغییر قیمت نداشته است