مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 23:522022-05-13اقتصادي

وجود 5 میلیون تبعه خارجی یارانه بگیر در ایران/ارز چند نرخی زمینه رانت است


استاد دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اصلاح یارانه ها توسط دولت سیزدهم، گفت: نزدیک 5 میلیون تبعه خارجی در داخل کشور داریم که دولت به آنها هم یارانه می دهد، - حسین محمدی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان، در مورد اصلاح یارانه ها توسط دولت سیزدهم اظهار کرد: زمانی که دولت سیزدهم رسما شروع به کار کرد وضعیت اقتصادی کشور وضعیت خوبی نداشت و این موضوع را کاملا از کوچک شدن سفره های مردم می شد، حس کرد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اقتصاد دانان هم نه تنها وضعیت بد اقتصادی کشور را می دیدند، بلکه علت آن را هم می دانستند، تصریح کرد: زمانی که سال 97 دولت روحانی ارز ترجیحی 4200 تومانی را برای یک سری از اقلام ضروری در نظر گرفت، پیش بینی می شد که قیمت دلار افزایش سرسام آوری پیدا می کند و این افزایش سرسام آور، تورم زیادی را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه وقتی نرخ ارز در کشور، چند نرخی باشد زمینه رانت نیز فراهم می شود، گفت: وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد، کاملا مشخص بود که با یک بیماری مزمن باید مبارزه کند.

  بیماری مزمن اقتصادی امروز ماحصل بی تدبیری دولت های گذشته است محمدی با یادآوری اینکه این بیماری مزمن همان بیماری است که در دولت اصلاحات باید اصلاح می شد،که اصلاح نشده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 5 میلیون تبعه خارجی یارانه بگیر در ایران/ارز چند نرخی زمینه رانت است

وجود 5 میلیون تبعه خارجی یارانه بگیر در ایران/ارز چند نرخی زمینه رانت است