مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 13:372022-05-13بين الملل

مقصرنمایی روسیه در بحران جهانی غذا؛ دستورکار اصلی نشست گروه 7


سران هفت کشور ثروتمند جهان با ادعای نگرانی از بحران مواد غذایی در کشورهای فقیر نشستی را با هدف مقصرنمایی روسیه آغاز کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، نشست سران گروه 7، شامل ثروتمندترین کشورهای جهان روز جمعه با هدف مقصرنمایی روسیه در بحران جهانی مواد خوراکی و حمایت از مولداوی شده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در نشست گروه 7 حضور ندارد، دیپلمات های ارشد انگلیس، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در قلعه چهارصد ساله ای در کنار دریای بالتیک گرد هم آمده اند.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان و میزبان این نشست دو روزه، در پیامی توییتری اعلام کرد: از زمان جنگ سرد، شرکای گروه 7 هرگز با چنین چالش عمیقی روبه رو نشده بودند و هرگز تا این میزان اتحاد نداشته اند .

ادعای بائربوک در حالی مطرح شده است که سران قدرت های غربی از هفته گذشته انزوای روسیه از طریق تحریم نفت این کشور را وعده داده اند اما تفرقه در میان کشورهای اروپایی مانع از پیشبرد این طرح در اتحادیه اروپا شده است.

علاوه بر وزرای امور خارجه اعضای گروه 7، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه اوکرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقصرنمایی روسیه در بحران جهانی غذا؛ دستورکار اصلی نشست گروه 7

مقصرنمایی روسیه در بحران جهانی غذا؛ دستورکار اصلی نشست گروه 7