مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 اردیبهشت 1401 ساعت 12:522022-05-13بين الملل

لاوروف: غرب به دنبال تخریب روابط کشورهای آسیای مرکزی با روسیه است


وزیر خارجه روسیه پس از نشست شورای وزیران کشورهای مشترک المنافع اعلام کرد که آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو به دنبال اعمال نفوذ در آسیای مرکزی و تخریب روابط ائتلاف های این منطقه هستند.

- به نقل از اسپوتنیک، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه برای رسیدگی به موضوعات مختلف منطقه ای از جمله حل و فصل مسائل بین آذربایجان و ارمنستان و همچنین همکاری بین کشورهای مشترک المنافع (CIS) وارد دوشنبه پایتخت تاجکستان شد.

لاوروف با اشاره به تلاش های غرب برای افزایش نفوذ خود در آسیای مرکزی اعلام کرد که کشورهای غربی در تلاشند تا به روابط متحدان در ائتلاف هایی مانند کشورهای مشترک المنافع، سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)، سازمان همکاری های شانگهای (SCO) و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) آسیب زنند.

وی در این باره گفت: ما در مورد وضعیت آسیای مرکزی، از جمله با در نظر گرفتن تلاش هایی در رابطه با این منطقه که توسط غربی ها یعنی ایالات متحده، اتحادیه اروپا و اعضای ناتو انجام می شود، بحث کردیم.

این تلاش ها با هدف تقویت نفوذ در منطقه از طریق آسیب رساندن به روابط در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی، کشورهای مشترک المنافع، سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: غرب به دنبال تخریب روابط کشورهای آسیای مرکزی با روسیه است

لاوروف: غرب به دنبال تخریب روابط کشورهای آسیای مرکزی با روسیه است