مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 22:322022-05-11فرهنگي

عکاسی خانم های بدون چادر در مسجد نصیرالملک ممنوع


مسجد نصیرالملک شیراز یکی از مکان های مذهبی است که به دلیل سبقه تاریخی و فرهنگی که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، مسجدی که با معماری میرزا رضا کاشی گر و حاج محمد حسن معمار ساخته شده و 30 خرداد 1358 با شمارهٔ ثبت 396 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، ما طی سال های اخیر و با رونق گرفتن مدلینگ در ایران، این مسجد به پاتوقی برای این سبک از عکاسی تبدیل شد، تا جایی که رفته رفته بعد معنوی و فرهنگی مسجد نصیرالملک فراموش شد و عده ای صرفاً به نیت عکاسی مدلینگ در این مسجد تاریخی، راهی شیراز می شدند.

البته که ظاهر زیبا و رنگارنگ این مسجد قاجاری که از آن به عنوان مسجد صورتی هم یاد می شود در جذب گردشگران داخلی و خارجی بی تأثیر نبوده، تا جایی که بسیاری از توریست ها در سفر خود به شیراز یک عکس یادگاری در تبلور نور و رنگ این مسجد دارند.

خروجی این اتفاق و عکس های منتشر شده واکنش های زیادی را به دنبال داشت، تا جایی که اسفندماه سال 97 مدیر داخلی مسجد تاریخی نصیرالملک اعلام کرد که بر اساس ابلاغیه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، استفاده از چادر برای ورود بانوان به این مسجد اجباری شده و گردشگران از پانزدهم اسفندماه 97 باید با این نوع پوشش وارد این مسجد تاریخی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکاسی خانم های بدون چادر در مسجد نصیرالملک ممنوع

عکاسی خانم های بدون چادر در مسجد نصیرالملک ممنوع