مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 ساعت 07:022022-05-11سياسي

پایانِ «مُدلینگ» در مسجد نصیرالملک/ از ممنوعیت پخش موسیقی تا انجام حرکات نمایشی


از ابتدای ماه رمضان سال جاری قانون جدیدی در مسجد نصیرالملک شیراز وضع شده تا هویت اصلی این مسجد را به آن بازگرداند و از تبدیل این مکان تاریخی و مذهبی به استیج، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار میراث فرهنگی و گردشگری خبرگزاری فارس، در تمام دنیا حضور در اماکن مذهبی با باید ها و نبایدهایی همراه است و اگر این مکان ها جنبه میراثی داشته باشند این باید و نبایدها بیشتر هم می شود.

مسجد نصیرالملک شیراز هم یکی از همین مکان های مذهبی است که به دلیل سبقه تاریخی و فرهنگی که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند، مسجدی که با معماری میرزا رضا کاشی گر و حاج محمد حسن معمار ساخته شده و 30 خرداد 1358 با شمارهٔ ثبت 396 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اما طی سال های اخیر و با رونق گرفتن مدلینگ در ایران، این مسجد به پاتوقی برای این سبک از عکاسی تبدیل شد، تا جایی که رفته رفته بعد معنوی و فرهنگی مسجد نصیرالملک فراموش شد و عده ای صرفاً به نیت عکاسی مدلینگ در این مسجد تاریخی، راهی شیراز می شدند.

البته که ظاهر زیبا و رنگارنگ این مسجد قاجاری که از آن به عنوان مسجد صورتی هم یاد می شود در جذب گردشگران داخلی و خارجی بی تأثیر نبوده، تا جایی که بسیاری از توریست ها در سفر خود به شیراز یک عکس یادگاری در تبلور نور و رنگ این مسجد دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایانِ «مُدلینگ» در مسجد نصیرالملک/ از ممنوعیت پخش موسیقی تا انجام حرکات نمایشی

پایانِ «مُدلینگ» در مسجد نصیرالملک/ از ممنوعیت پخش موسیقی تا انجام حرکات نمایشی