مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 14:222022-05-10اقتصادي

ایران یکی از پنج کشور اول تولید کیت غربالگری نوزادان است


امروز به عنوان یک قطب در تولید کیت غربالگری نوزادان در جهان مطرح شده ایم و جزو پنج کشور اول قلمداد می شویم.

- ، محمد اسلامی صبح سه شنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری طرح تولید کیت غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان با اشاره به دست یابی به ایزوتوپ اکسیژن 18 با همت جوانان دانشمند، سازمان انرژی اتمی و با مشارکت مرکز توسعه فناوری در دانشگاه آزاد در استان مرکزی اظهار کرد: در امتداد تولید آب سنگین در فرآیند مهندسی مولکولی، به ایزوتوپ اکسیژن 18 دست پیدا کردیم و این کار بومی سازی نیست بلکه یک کار تحقیقاتی نتیجه گرا است که ما امروز به کیت غربالگری نوزادان دست پیدا کردیم.

وی ادامه داد: کیت غربالگری نوزادان یکی از احتیاجات کشور است و تاکنون دو سه کشور محدود در دنیا این محصول را داشتند و به صورت کوپنی و کاملاً محدود آن را به کشور ما واگذار می کردند که امروز دست یابی به این محصول افتخار بزرگی است.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: ما امروز به عنوان یک قطب در تولید این کیت در جهان مطرح شدیم و این اقدام کشور ما را در زمره 5 کشور اول دنیا در تولید این کیت قرار داده است.

اسلامی با بیان اینکه فرآیند دست یابی و تولید این محصول یک سال طول کشیده است، عنوان کرد: محققان ما با همت مضاعف و سرمایه گذاری هایی که صورت گرفت توانستند به این محصول با ارزش دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران یکی از پنج کشور اول تولید کیت غربالگری نوزادان است

ایران یکی از پنج کشور اول تولید کیت غربالگری نوزادان است