مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 12:022022-05-10سياسي

علما در خط مقدم دفاع از نجف اشرف/ جلوه هایی از جهاد علما در دفاع از حرم علوی


اعلام عمومی جهاد توسط مراجع عالیقدر شیعه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) در مقابل حملات وحشیانه وهابیان، موجب تعطیلی حوزه ها و کلاس های درس در نجف شده بود و همه از طلاب و اساتید برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت دست به سلاح شده بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، محمد عبیات پژوهشگر تاریخ شیعه در یادداشتی نوشت: وهابیان و طرفداران آل سعود از بدو تاسیس با تخریب امکان مقدس و بارگاه های اهل بیت و اولیاء دین، کار خود را آغاز کردند و بر اساس تفکر منحط خود که در مقابل عقاید همه مذاهب اسلامی قرار داشت، به حریم اهل بیت جسارت ورزیدند.

تاریخ از جسارت ها و حملات پی در پی و وحشیانه آنان به شهرهای مقدس کربلا و نجف حکایت دارد که فاجعه های غیر قابل توصیفی را به بار آورد.

آنان برای نخستین بار در سال 1214 هجری قمری به سمت نجف حرکت کردند که در اطراف نجف به عشیره خزاعل برخورد کردند و نبرد سختی بین آنها اتفاق افتاد که بیش از سه ساعت به طول انجامید و بیش از 100 نفر وهابیان در نبرد به هلاکت رسیدند که در پایان وهابیان شکست خورده و به سمت نجد فراری شدند.

در سال 1216 هجری قمری فاجعه ای در کربلا به دست وهابیان ملعون خذلهم الله اتفاق افتاد که مورخان در شدت دردناک بودن آن اتفاق نظر دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علما در خط مقدم دفاع از نجف اشرف/ جلوه هایی از جهاد علما در دفاع از حرم علوی

علما در خط مقدم دفاع از نجف اشرف/ جلوه هایی از جهاد علما در دفاع از حرم علوی