مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-05-10اقتصادي

ایران در جمع معدود تولیدکنندگان ترکیبات زیستی ایزوتوپی قرار گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، رییس مجتمع آب سنگین اراک صبح امروز در آیین افتتاح کیت غربالگری بیماری های متابولیک نوزادان در مجتمع آب سنگین اراک اظهار کرد: با یاری خداوند دستاورد تولید و خالص سازی بیش از 120 ترکیب نشان دار ایزوتوپی ارزشمند برای نخستین بار در خاورمیانه مصادف با روز ملی فناوری هسته ای در سال 1400 رونمایی شد.

وی افزود: امروز کشور به عنوان یکی از معدود تولیدکنندگان ترکیبات زیستی ایزوتوپی و صاحبان دانش مهندسی زیست مولکولی در دنیا شناخته شده است.

 رییس مجتمع آب سنگین اراک ادامه داد: با دستیابی به این ترکیبات ارزشمند و با استناد به سند برنامه ژنتیک اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام آمادگی از سوی یک شرکت توسعه فناوری با سازمان انرژی اتمی ایران به جهت ساخت کیت غربالگری نوزادان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت اجرای سراسری فرایند غربالگری نوزادان در تشخیص زودهنگام بیماری های متابولیک کاهش معلولیت ذهنی و جسمی نوزادان کاهش صدمات روحی و مالی به خانواده و مهم تر از همه کاهش نرخ مرگ و میر نوزادان و محدودیت های موجود در راستای تامین کیت مورد نیاز کشور سازمان انرژی اتمی در راستای ارتقای سطح سلامت عمومی جامعه  دستیابی به دانش فنی تولید کیت غربالگری را در ابتدای سال گذشته هدف گذاری کرد و با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در جمع معدود تولیدکنندگان ترکیبات زیستی ایزوتوپی قرار گرفت

ایران در جمع معدود تولیدکنندگان ترکیبات زیستی ایزوتوپی قرار گرفت