مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 12:422022-05-09اقتصادي

ترکیه به مسافران ایرانی یارانه می دهد!


اگر هزینه پرواز به ترکیه 10 میلیون تومان است، 4 میلیون از مسافر دریافت می شود و 6 میلیون دیگر را دولت ترکیه پرداخت می کند زیرا معتقد است این هزینه از محل خرید توریست ها جبران می شود بنابراین قیمت پروازهای ترکیه پایین تر از سایر کشورهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، سید صادق حسینی در گفت وگو با تسنیم، درباره انتقاداتی مبنی بر گران بودن هزینه سفر به عتبات علیرغم مسافت کم نسبت به سفر به کشوری مانند ترکیه که مسافت بیشتری دارد، اظهار کرد: در جلسه شورای عالی ارز، درباره این انتقاد از وزیر راه و رییس سازمان هواپیمایی سوال کردم و پاسخ آنها این بود که دولت ترکیه نسبت به پروازهایی که در مسیر ایران است، به صورت مشخص یارانه فوق العاده ای می پردازد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر هزینه پرواز به ترکیه 10 میلیون تومان است، 4 میلیون از مسافر دریافت می شود و 6 میلیون تومان باقی مانده را دولت ترکیه پرداخت می کند زیرا معتقد است این هزینه از محل درآمدهای دیگر یعنی خرید توریست ها جبران می شود بنابراین قیمت پروازهای ترکیه پایین تر از سایر کشورهاست.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در سایر کشورها مانند عربستان هزینه رفت و برگشت 16 میلیون تومان و پروازهای امارات هم گران است اما فقط ترکیه است که دولت در راستای جذب توریست یارانه می پردازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه به مسافران ایرانی یارانه می دهد!

ترکیه به مسافران ایرانی یارانه می دهد!