مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-05-09اقتصادي

دلالان با ارز ترجیحی سودهای هنگفتی به جیب زدند


علیرضا شهبازی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی جلوی بسیاری از سوء استفاده ها در اقتصادی کشور را می گیرد اظهار کرد: با حذف این ارز به صورت مستقیم مبالغی به عنوان یارانه به مردم پرداخت خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه در گذشته برخی از واردکنندگان ارز ترجیحی را که برای واردات محصول داده می شد برای این کار تخصیص نمی دانند و با سوء استفاده سودهای هنگفتی به جیب زده و مشکلاتی برای کشور ایجاد کردند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یارانه پنهان زمینه رانت و قاچاق را مهیا کرده بود گفت: اگر این روند ادامه پیدا می کرد، باید میلیارد دلار ارز ترجیحی پرداخت می شد و بخش قابل توجهی از سود آن هم به جیب رانت خواران، دلالان و قاچاقچیان می رفت.

وی با طرح این سوال که چرا باید کاری کنیم به جای اینکه یارانه ها به مردم اختصاص داده شود، به جیب سوء دلالان برود؟ اجرای طرح حذف ترجیحی ارز را برنامه عمده دولت برای اصلاحات اقتصادی عنوان کرد.

شهبازی گفت: با توجه به مشکلاتی که این نوع ارز برای کشور ایجاد کرده، مجلس و دولت تصمیم به حذف آن گرفته اند که البته دولت مسئولیت اجرای آن را بر عهده دارد که انتظار می رود با نظارت و برنامه ریزی مشکلات را به حداقل برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلالان با ارز ترجیحی سودهای هنگفتی به جیب زدند

دلالان با ارز ترجیحی سودهای هنگفتی به جیب زدند