مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 ساعت 11:472022-05-09فرهنگي

3000 قلم اشیای تاریخی در مشگین شهر شناسنامه دار شد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر گفت: تاکنون بیش از 3 هزار قلم از آثار تاریخی و باستانی مشگین شهر شناسنامه دار شده است.

- ، ایمانعلی ایمانی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم اعطای اشیای فرهنگی توسط خیر مشگین شهری به موزه باستان شناسی این شهر اظهار کرد: خیر فرهنگی تعداد قابل توجهی اشیای نفیس تاریخی و باستانی را به موزه باستان شناسی شهرستان مشگین شهر اهدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این اشیا 25 قلم است و مربوط به دوره های اشکانی، سلجوقی و اسلامی می باشد.

ایمانی افزود: اشیا شامل زیورآلات زنانه، ظروف پخت و پز، ابزارآلات جنگی از جمله دو عدد اشک دان بسیار نفیس، انگشتر، گوشواره، دستبند، گیره موی سر، پارچ سفالی و چند ظرف غذا خوری با لعاب طلا است.

وی با تقدیر از اقدام بسیار ارزشمند این شهروند مشگین شهری گفت: افرادی که اشیای باستانی و تاریخی در اختیار دارند می توانند با اهدای آن به موزه باستان شناسی لوح ویژه دریافت کنند و این اشیا با نام فرد اهدا کننده در موزه به نمایش گذاشته می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین شهر اضافه کرد: تاکنون بیش از سه هزار قلم از آثار تاریخی و باستانی شهرستان مشگین شهر شناسنامه دار شده که در این زمینه شهرستان مشگین شهر پس از شهرستان اصفهان رتبه نخست کشوری را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3000 قلم اشیای تاریخی در مشگین شهر شناسنامه دار شد

3000 قلم اشیای تاریخی در مشگین شهر شناسنامه دار شد