مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اردیبهشت 1401 ساعت 08:222022-05-08اقتصادي

تگرگ و سیلاب به 1247 هکتار از اراضی کشاورزی ارومیه خسارت زد


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس ارزیابی ها بارش باران، تگرگ و وقوع سیل ماه جاری به یک هزار و 247 هکتار اراضی کشاورزی ارومیه خسارت زد.

- ، غلامعلی مرادی روز شنبه در جریان بازدید از مزارع و باغات خسارت دیده ناشی از وقوع تگرگ و سیل در منطقه چنقرالوی پل، دهستان نازلو و روستای زینالوی شهرستان ارومیه اظهار کرد: در اثر بارش شدید باران، تگرگ و نیز وقوع سیلاب طی ماه جاری یک هزار و 202 هکتار از اراضی باغی و 45 هکتار از اراضی زراعی شهرستان ارومیه خسارت دیدند.

وی ادامه داد: در برآورد اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی 70 تا 90 درصد از باغات و مزارع واقع در محدوده 9 روستای مرکز خدمات چنقرالوی پل در سطح 992 هکتار، 20 تا 70 درصد اراضی باغی و زراعی شامل 8 روستا در محدوده مرکز خدمات زینالو در سطح 210 هکتار از بارش شدید تگرگ خسارت دیدند.

مرادی خاطر نشان کرد: همچنین سیلاب حاصل از بارش های رگباری در روستای سینجی شهرستان ارومیه باعث وقوع سیل و وارد شدن خسارت به 20 هکتار از مزارع غلات شد.

وی با بیان اینکه مؤثرترین راه کمک به کشاورزان خسارت دیده، از طریق بیمه کشاورزی امکان پذیر است، ادامه داد: با عادی شدن شرایط آب و هوایی و بند آمدن رگبار باران شرایط جوی نسبتاً پایدار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تگرگ و سیلاب به 1247 هکتار از اراضی کشاورزی ارومیه خسارت زد

تگرگ و سیلاب به 1247 هکتار از اراضی کشاورزی ارومیه خسارت زد