مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 18:422022-05-07حوادث

نجات 8 قطعه کبک وحشی از دست دو متخلف شکار غیر مجاز در کامیاران


رییس اداره حفاظت محیط زیست کامیاران گفت: با هماهنگی مراجع قضایی طی حکم تفتیش از دو محل مختلف نگهداری در روستاهای اطراف این شهرستان 8 قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

- به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کردستان، سامان سیفی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز پرندگان وحشی در دو محل مختلف نگهداری این پرندگان، مأموران یگان حفاظت موضوع را در دستور کار قرار داده و پس از صحت موضوع و اطمینان کامل، حکم ورود به محل ها از مراجع قضایی گرفته شد.

وی افزود: مأموران طی بازرسی و تفتیش 8 قطعه کبک و 10 عدد قفس چوبی کشف و ضبط کردند و پرونده دو نفر متخلف پس از تنظیم، توسط واحد حقوقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

سیفی افزود: کبک های اسیر شده از دست فرد سودجو رهایی یافتند و بعد از تیمارداری و اطمینان از کسب سلامتی، در زیستگاه های طبیعی به دامان طبیعت باز گشتند.

وی خاطرنشان کرد: فصل بهار، زمان زاد و ولد و تخم گذاری حیات وحش است و شهرستان کامیاران با قرار گرفتن در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان و طبیعت کوهستانی؛ زیستگاه مناسب برای حیات وحش به ویژه کبک وحشی است.

سیفی افزود: به همین منظور گشت های کنترل و پایش مناطق در این مدت توسط محیط بانان به شدت افزایش می یابد و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات 8 قطعه کبک وحشی از دست دو متخلف شکار غیر مجاز در کامیاران

نجات 8 قطعه کبک وحشی از دست دو متخلف شکار غیر مجاز در کامیاران