مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 08:522022-05-07سياسي

اولین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی توتیا برگزار شد


به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شازند اولین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی توتیا در شهرستان شازند برگزار شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شازند، صبح امروز به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شازند اولین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی توتیا در شهرستان شازند برگزار شد.

 این جشنواره با حضور محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رمضانی فرماندار شهرستان شازند، حجت الاسلام والمسلمین سنجیده امام جمعه توره، قربانی بخشدار زالیان، اعضای شورای شهر، دهیاران و اهالی خونگرم روستای قلعه چی علیا و روستاهای اطراف برگزار شد.

اجرای موسیقی سنتی گروه هالای از ایل شاهسون ساوه، شعرخوانی و دکلمه خوانی، نمایش طنز، معرفی صنایع دستی و صنایع لبنی، آش مخصوص گایلون و.

از برنامه های متنوع این جشنواره بود.

رییس اداره میراث فرهنگی شازند با اشاره به خواص دارویی گیاه توتیا گفت:  گیاه توتیا یکی از گیاهان دارویی ویژه منطقه قلعه چی بخش زالیان شهرستان شازند است که در بهبود بیماری های چشم اثربخش است و می تواند از عوارض متعدد و ناراحتی های چشمی جلوگیری کند.

محمد اتابکی افزود: گیاه توتیا به صورت جزیره‎ای و خودرو در ارتفاعات این روستا رویش دارد و تکثیر بذر و گسترش سطح رویش این گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی توتیا برگزار شد

اولین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی توتیا برگزار شد