مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 ساعت 07:172022-05-07اقتصادي

هماهنگی برای تخریب آب بندان های غیرمجاز در گلستان/شالیکاری غرقابی فراموش شود


مدیرعامل آب منطقه ای گلستان با بیان این که شالیکاری غرقابی جز در اراضی نسق در استان باید فراموش شود، گفت: با هماهنگی دستگاه ها آب بندان های غیرمجاز گلستان تخریب خواهد شد.

- ، سید محسن حسینی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در سال های 91 و 97 برای قلع و قمع آب بندان غیرمجاز گلستان، شرکت آب منطقه ای وارد شد که به دلیل برخی مسائل موفق به تخریب آنها نشد اما در سال جاری برنامه بر تخریب آنها است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان اینکه در کل استان 900 قطعه آب بندان وجود دارد که سالانه بیش از 150 میلیون متر مکعب آن را تنظیم می کنند، گفت: حدود دو هزار و 400 هکتار آب بندان های زراعی، پرورش ماهی یا دو منظوره در مسیر رودخانه گرگانرود قرار داشته که در مجموع 56 میلیون متر مکعب ظرفیت دارند که هزار و 570 هکتار آنها مجاز به استفاده از آب هستند و 830 هکتار مجوز استفاده از آب ندارند.

وی افزود: در اطراف رودخانه گرگانرود از سد بوستان تا دریا با طول حدود 300 کیلومتر، دو هزار و 400 هکتار آب بندان قرار دارد.

حسینی اضافه کرد: مجموع اراضی کشاورزی و آب بندان ها، آب پایداری سدها، تبخیر و پرت رودخانه در زمان رهاسازی 270 میلیون متر مکعب در سال آب نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هماهنگی برای تخریب آب بندان های غیرمجاز در گلستان/شالیکاری غرقابی فراموش شود

هماهنگی برای تخریب آب بندان های غیرمجاز در گلستان/شالیکاری غرقابی فراموش شود