مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 ساعت 15:372022-05-06سياسي

جذب بیش از 34 هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ استخدام معلمان متوازن نیست


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نهمین آزمون استخدامی اختصاصی آموزش و پرورش 34 هزار و 813 نفر جذب می شوند، گفت: استخدام معلمان متوازن نیست.

- ، یوسف نوری در بازدید از حوزه امتحانی نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور در سال 1401 ویژه رشته های شغلی آموزش و پرورش در مجتمع نابینایان شهید محبی ضمن ابراز رضایت از روند مطلوب برگزاری آزمون، گفت: در این آزمون بیشترین استخدام معلمان در مقطع ابتدایی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در نهمین آزمون استخدامی اختصاصی آموزش و پرورش 34 هزار و 813 نفر جذب می شوند.

بر اساس قوانین مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب معلمان مطابق با بومی گزینی در جنس، رشته و منطقه جغرافیایی مورد نیاز صورت می گیرد.

وی افزود: استخدام معلمان با توجه به روند سیر جمعیت دانش آموزان و سیر بازنشستگی معلمان متوازن نیست؛ چرا که امسال 71 هزار نفر از معلمان بازنشسته شدند که 34 هزار و 813 نفر از معلمان جدیدالاستخدام از طریق نهمین آزمون استخدامی که دیروز و امروز برگزار شد تأمین می شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کافی نیست، ادامه داد: در سال های گذشته ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به 5 هزار نفر کاهش یافته بود اما امسال 25 هزار نفر دانشجو از دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب بیش از 34 هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ استخدام معلمان متوازن نیست

جذب بیش از 34 هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ استخدام معلمان متوازن نیست