مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 اردیبهشت 1401 ساعت 08:222022-05-06اقتصادي

درخواست جلوگیری از برداشت غیرقانونی درمسیر زاینده رود


عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: جلوگیری از برداشت غیرقانونی در مسیر رودخانه زاینده رود که سبب نرسیدن آب کافی به مزارع شرق اصفهان می شود مطالبه کشاورزان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسین محمدرضایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به خروجی سد زاینده رود با هدف جاری سازی رودخانه در کلانشهر و شرق اصفهان و تخصیص آب برای نوبت چهارم آبیاری مزارع شرق اصفهان اظهار داشت: بر اساس توافق صورت گرفته و مصوبات کمیته چهارجانبه، باید 33 متر مکعب بر ثانیه آب در محل سد آبشار واقع در شرق اصفهان برای رهاسازی در کانال های آبیاری کشاورزی تحویل داده شود.

وی اضافه کرد: اما در صورتی که برداشت های غیرقانونی در مسیر رودخانه متوقف نشود شاهد رسیدن آب کمتر به شرق اصفهان خواهیم بود که ضرر و زیان کشاورزان را در پی خواهد داشت.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان ادامه داد: هر چه میزان کنترل در مسیر رودخانه افزایش یابد و اضافه برداشت ها کم شود آب بیشتری در سد زاینده رود خواهد ماند و بدرستی می توان برای استفاده عقلانی و قانونی آن برنامه ریزی کرد.

محمدرضایی افزود: متاسفانه برداشت غیرقانونی در بالادست زاینده رود وجود دارد و نیاز است که قوه قضاییه، دادستانی ها، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط، شرکت آب منطقه ای را برای جلوگیری از برداشت های بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست جلوگیری از برداشت غیرقانونی درمسیر زاینده رود

درخواست جلوگیری از برداشت غیرقانونی درمسیر زاینده رود