مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اردیبهشت 1401 ساعت 09:022022-05-03سياسي

شایسته نیست در شهری مانند سنندج سه روز نماز عید فطر اقامه شود


شایسته نیست در شهری مانند سنندج، سه روز نماز عید فطر اقامه شود و نباید به صرف اعلام حلول ماه شوال در کشورهای دیگر اسلامی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع سنندج برگزار شد، اظهار داشت: طبق شریعت اسلام، در هر اقلیم، رویت ماه نو تفاوت دارد و اعلام عید فطر، اختلافی جزیی شرعی است و بیانگر اختلاف بین مسلمانان نیست بلکه به محکم تر شدن دین اسلام منجر می شود.

خطیب نماز عید فطر سنندج شرط اعلام عید فطر را رویت ماه شوال عنوان و اضافه کرد: همه باید تابع اعلام رسمی عید فطر از جانب ستاد استهلال باشیم تا شاهد تفرقه و برگزاری چندگانه نماز عید فطر در روزهای مختلف در استان نباشیم.

ماموستا رستمی به دسیسه های دشمن برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی اشاره کرد و گفت: شایسته نیست در شهری مانند سنندج، سه روز نماز عید فطر اقامه شود و نباید به صرف اعلام حلول ماه شوال در کشورهای دیگر اسلامی، خودسرانه اقدام به برگزاری نماز عید فطر کرد.

وی اذعان داشت: اختلاف رویت ماه شوال در کشورهای اسلامی و اعلام روز عید فطر، نشان دهنده وجود اختلاف بین مسلمانان نیست بلکه به عظمت دین اسلام و وسعت سرزمین های اسلامی برمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایسته نیست در شهری مانند سنندج سه روز نماز عید فطر اقامه شود

شایسته نیست در شهری مانند سنندج سه روز نماز عید فطر اقامه شود