مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 اردیبهشت 1401 ساعت 08:372022-05-03سياسي

عبادت و انجام عمل نیک، رهاورد اصلی برای سعادت اخروی انسان است


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عبادت و انجام عمل نیک، رهاورد اصلی برای سعادت اخروی هر انسانی است و باید همه ما در این راستا، - ، آیت الله سیدعلی اکبر قریشی در خطبه های نماز عید سعید فطر با تبریک این عید افزود: امیدواریم که همه عبادت های بندگان الهی در ایام ماه مبارک رمضان مورد قبول درگاه احدیت قرار گیرد و توشه ای سنگین برای آخرتمان باشد.

وی با بیان اینکه همواره احترام به والدین و خشنودی آنها مورد تاکید اسلام بوده است، گفت: طبق روایتی پیامبر اسلام خطاب به جوانی که آرزوی جهاد در راه خدا داشت اما والدینی سالخورده داشت که تحمل دوری فرزند خود نداشتند و او را از جهاد منع می کردند، فرمود: اجر و ثواب لحظه ای خشنودی والدین همتراز و حتی بالاتر از جهاد در راه خداوند است که این نشان از سفارش اسلام به توجه و احترام به والدین است.

آیت الله قریشی با تاکید بر اینکه انسان از فرصت دنیا باید استفاده کند و برای آخرت خود توشه بفرستد، ادامه داد: پیامبر وقتی به معراج رفت، وارد بهشت شد و دید عده ای ملایکه مشغول ساخت عمارتی با مصالح طلا و نقره هستند اما هر گاهی دست از کار می کشند و منتظر می مانند، پیامبر سوال کرد علت توقف شما چیست؟ ملائکه پاسخ دادند یا رسول الله منتظر مصالحیم، تسبیحات اربعه از زبان مؤمن در دنیا به مصالح طلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبادت و انجام عمل نیک، رهاورد اصلی برای سعادت اخروی انسان است

عبادت و انجام عمل نیک، رهاورد اصلی برای سعادت اخروی انسان است