مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 20:022022-05-02اقتصادي

فعال کارگری: 57 درصد کارگران خانه ندارند


تا زمانی که دولت ها وظایف حاکمیتی تعریف شده برای خود در قانون اساسی را نپذیرند و قوه مقننه نیز نتواند به وظیفه نظارتی تعیین شده برای خود در قانون اساسی به درستی عمل کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از رکنا، رییس کمیته دستمزد کانون عالی شورا های اسلامی کار کشور با بیان این که حدود 57 درصد کارگران فاقد منزل شخصی و اجاره نشین هستند، تاکید کرد: تا زمانی که رانت خواران، دلالان و سوداگران تحریم بتوانند در بازار های کشورمان جولان دهند، هیچ گاه مشکل معیشتی کارگران برطرف نخواهد شد.

در تمام روز های سال کارگران ایرانی با دشواری های زیاد ناشی از نبود امنیت شغلی، عدم پرداخت به موقع حقوق ها و صد البته فاصله بسیار بین حداقل هزینه های معیشت و حقوق کارگری دست و پنجه نرم می کنند.

در سال های اخیر نیز که تورم افسارگسیخته بسیار بیشتر از رقم افزایش حقوق ماهیانه کارگران بالا رفته است، روز به روز قدرت خرید کارگران کاهش یافته و سال هاست که این قشر ناچارند با سیلی صورت خود و خانواده شان را سرخ نگه دارند.

تهدید امنیت شغلی کارگران با اجرایی نشدن ماده 7 قانون کاردر همین راستا، فرامرز توفیقی، رییس کمیته دستمزد کانون عالی شورا های اسلامی کار کشور در گفتگو با رکنا اظهار داشت: متاسفانه در سال های اخیر عمده کارگران ایران با سه معضل اساسی نبود امنیت شغلی، دش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال کارگری: 57 درصد کارگران خانه ندارند

فعال کارگری: 57 درصد کارگران خانه ندارند