مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 14:272022-05-02سياسي

استفاده از ظرفیت نخبگانی جهان اسلام برای حل چالش های فرارو


اساتید و دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی باید در خط مقدم کنشگران اجتماعی تقریبی باشند چرا که استفاده از ظرفیت فکری و نخبگانی جهان اسلام برای حل چالش های فرارو ضروری است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست صمیمی هم اندیشی با علما، اساتید و فرهیختگان اهل سنت تهران به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی در سالن همایش های شهید ماموستا شیخ الاسلام دانشگاه برگزار شد.

در این نشست سید عباس صالحی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، ایجاد همزیستی مسالمت آمیز و تقریب را از فلسفه های تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی دانست و بیان داشت: هر چند تقریب مذاهب نقطه کانونی این دانشگاه به شمار می آید، ولی نگاه وسیع تری از منظر نوع زیست جمعی می توانیم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: زیست جمعی انسانی به سه نوع علیه هم بودن، بی تفاوت بودن و جدای از هم بودن و همزیستی و در کنار هم بودن تقسیم می شود که تفکر اسلامی و انسانی زیست در کنار هم بودن را می پذیرد.

از نگاه اسلامی همزیستی یک تاکتیک و امر موقتی نیست بلکه یک نگرش ایدئولوژیک و نگاه مبنایی به شمار می آید که اسلام به همزیستی جمعی از سطح روابط عام انسانی تا روابط بیناادیانی و بینا مذهبی و در سطوح بعدی همزیستی ملی و همزیستی سازمانی و حتی گروه های خرد و ازجمله همزیستی خانوادگی دعوت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظرفیت نخبگانی جهان اسلام برای حل چالش های فرارو

استفاده از ظرفیت نخبگانی جهان اسلام برای حل چالش های فرارو