مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 اردیبهشت 1401 ساعت 09:522022-05-02حوادث

مجازات های جایگزین حبس باید به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری صبح امروز در جمع برخی از زندانبان و پرسنل سازمان زندانهای استان اظهار کرد: زندان باید به محل نگهداری مجرمین خطرناک تبدیل شود و برای سایر جرائم خرد و کم اهمیت، استفاده از مجازات های جایگزین مد نظر قرار گیرد.

وی استفاده از مجازات حبس را داری تبعات بسیاری برای خانواده زندانی و سایر ارکان حاکمیت دانست و گفت: سلب آزادی یک فرد که بنا به ارتکاب یک جرم و بر اساس حکم قضایی صورت می گیرد، آسیب های جدی به خانواده بیگناه زندانی وارد می کند و هزینه های مادی و معنوی بسیار زیادی را برای حاکمیت دارد.

رییس کل دادگستری یزد هدف از مجازات را اصلاح مجرم و باز اجتماعی کردن مددجو ذکر کرد افزود: تا زمانی که درجه جرم اجازه دهد و امکان این باشد که از مجازات های جایگزین حبس استفاده گردد نباید به سمت استفاده از مجازات زندان رفت.

دهشیری تصریح کرد: وقتی فردی به مجازات زندان دچار می شود یک مضطر واقعی است چراکه دیگر حتی نمی تواند امور مربوط به خویش را پیگیری کند و اگر در جرائم مالی، شاکی داشته باشد نمی تواند حتی به دنبال جلب رضایت شاکی برود.

وی تغییر فرهنگ حبس محور را ضرورت اجتماعی امروز جامعه اعلام کرد و گفت: مردم باید بپذیرند که تنها حبس در زندان مجازات محسوب نمی شود و امروزه حبس مجازاتی سوخته است، بلکه بسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات های جایگزین حبس باید به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود

مجازات های جایگزین حبس باید به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود