مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 09:072022-05-01سياسي

امیرعبداللهیان به نروژ دعوت شد


معاون وزیر خارجه نروژ در دیدار با امیرعبداللهیان دعوت وزیر خارجه کشورش از همتای ایرانی برای دیدار دوجانبه و شرکت در نشست مجمع گفتگوهای اسلو را تجدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هنریک تونه معاون وزارت امور خارجه نروژ در سفر به تهران، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

  وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، سابقه یکصد و پانزده ساله روابط سیاسی بین ایران و نروژ را پشتوانه مهم روابط دو کشور خواند و گسترش مناسبات سیاسی، تجاری و پارلمانی فیمابین را حائز اهمیت دانست.

  امیرعبداللهیان مشارکت ایرانیان مقیم نروژ در صحنه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی این کشور را سرمایه ای ارزشمند برای تحکیم روابط ملتها و توسعه مناسبات دو کشور قلمداد کرد.

  طرفین نشست مشورتهای سیاسی دو کشور در سطح معاونان وزارتخانه های امور خارجه دو کشور را فرصت مناسبی برای ارتقای درک متقابل و تعاملات دو کشور دانستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اوکراین و منطقه، شامل امنیت و ثبات در خلیج فارس و افغانستان ، یمن و اوکراین را تشریح کرد.

  معاون وزیر خارجه نروژ ، توسعه تماسهای دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران را یکی اولویتهای مهم سیاست خارجی نروژ در منطقه خوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان به نروژ دعوت شد

امیرعبداللهیان به نروژ دعوت شد