مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 اردیبهشت 1401 ساعت 08:072022-05-01اقتصادي

آخرین وضعیت پروژه پتروپالایشگاه لاوان/ هشدار لغو امتیاز تنفس خوراک


پتروپالایشگاه لاوان یک طرح 150 هزار بشکه ای نفت خام است که پس از تغییر طرح اولیه هنوز هیچ جزییاتی درباره مشخصات این طرح ارائه نشده و در آخرین گزارش مدیر طرح در اسفند سال 1400 هیچ پیشرفت فیزیکی برای طرح ذکر نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت و میعانات گازی یا همان قانون پتروپالایشگاه در سال 98 توسط نمایندگان مجلس تصویب شد تا بدین صورت گام مهمی برای گذر از خام فروشی نفت و احداث پتروپالایشگاه ها برداشته شود.

پس از تصویب آیین نامه این قانون در هیئت وزیران و فراخوان عمومی وزارت نفت و بررسی طرح های پیشنهادی برای احداث واحدهای پالایشی و پتروپالایشی، در نهایت 8 طرح پتروپالایشگاهی شامل 5 طرح احداث پتروپالایشگاه نفت خام و 3 طرح پتروپالایشگاه میعانات گازی موردتایید وزارت نفت قرار گرفتند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اجرای این قانون که تاکنون سه بار مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است در دستور کار جدی وزارت نفت قرار گرفت تا وضعیت طرح ها موردبررسی قرار گرفته و موانع پیش روی آنها برداشته شود.

8 طرح برگزیده ذیل قانون پتروپالایشگاه ها در جدول 1 آورده شده است: جدول 1   در شش گزارش قبلی به جزییات طرح پتروپالایشگاه های سبز کم رنگ ( شماره 2 تا 7) پرداخته شد که در لینک زیر منتشر شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت پروژه پتروپالایشگاه لاوان/ هشدار لغو امتیاز تنفس خوراک

آخرین وضعیت پروژه پتروپالایشگاه لاوان/ هشدار لغو امتیاز تنفس خوراک