مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 اردیبهشت 1401 ساعت 09:222022-04-29اقتصادي

طرح مروارید مکران، پیشتاز پروژه های برگزیده پتروپالایشگاهی


پتروپالایشگاه مروارید مکران تاکنون نسبت به سایر طرح های پتروپالایشگاهی با خوراک نفت خام دارای بیشترین پیشرفت فیزیکی و مالی است، درحالی که سایر طرح ها در مرحله مطالعات بنیادی و طراحی جزییات هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت و میعانات گازی یا همان قانون پتروپالایشگاه در سال 98 توسط نمایندگان مجلس تصویب شد تا بدین صورت گام مهمی برای گذر از خام فروشی نفت و احداث پتروپالایشگاه ها برداشته شود.

پس از تصویب آیین نامه این قانون در هیئت وزیران و فراخوان عمومی وزارت نفت و بررسی طرح های پیشنهادی برای احداث واحدهای پالایشی و پتروپالایشی، در نهایت 8 طرح پتروپالایشگاهی شامل 5 طرح احداث پتروپالایشگاه نفت خام و 3 طرح پتروپالایشگاه میعانات گازی مورد تایید وزارت نفت قرار گرفتند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اجرای این قانون که تاکنون سه بار مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است در دستور کار جدی وزارت نفت قرار گرفت تا وضعیت طرح ها موردبررسی قرار گرفته و موانع پیش روی آنها برداشته شود.

در آخرین مورد، رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در بهمن ماه 1400 مجددا بر اجرای قانون پتروپالایشگاه ها تاکید کرده و فرمودند: صنایع مهم در حول و حوش خودشان می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مروارید مکران، پیشتاز پروژه های برگزیده پتروپالایشگاهی

طرح مروارید مکران، پیشتاز پروژه های برگزیده پتروپالایشگاهی