مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 اردیبهشت 1401 ساعت 14:422022-04-28بين الملل

مسئله «قدس» از نگاه کارشناس روس؛ افتراق جهان اسلام بلای جان فلسطین


به اعتقاد کارشناس علوم سیاسی روسیه تا زمانی که وحدت اسلامی در جهان اسلام وجود نداشته باشد، رؤیای آزادی قدس (بیت المقدس) محقق نخواهد شد.

- رییس سلیمان اف کارشناس موسسه استراتژی ملی فدراسیون روسیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، افتراق مسلمانان را دلیل اصلی مسئله فلسطین دانست و تاکید کرد تا زمانی که وحدت اسلامی در جهان بوجود نیاید، رویای آزادی قدس (بیت المقدس) محقق نخواهد شد.

فارس: مشکل اشغال قدس بیش از نیم قرن است که ادامه دارد، وضعیت کنونی آن را چگونه می بینید و چه آینده ای در انتظار آن است؟ سلیمان اف: مسئله قدس از سال 1967 پس از جنگ 6 روزه اسراییل آغاز شد و در آن نه تنها قدس شرقی، بلکه قسمتی اشغال شد که در سال 1947 با تصمیم سازمان ملل برای ایجاد یک کشور عربی در فلسطین در نظر گرفته شده بود.

در همان زمان، پس از مذاکرات در اسلو در سال 1993-1995 اگرچه اسراییل حق فلسطینیان را برای داشتن کشور خود در مرزهای کرانه باختری رود اردن و نوار غزه به رسمیت شناخت، اما همچنان مناطقی را اشغال می کند.

فارس: چرا ظلم به فلسطینیان و حق حضور آنها در الاقصی از سوی جامعه جهانی نادیده گرفته می شود؟ چرا کشورهای عربی نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند؟ سلیمان اف: مشکل فلسطین با آغاز انقلاب های خاورمیانه در سال 2010-2011 اهمیت خود را از دست داد و تحت ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئله «قدس» از نگاه کارشناس روس؛ افتراق جهان اسلام بلای جان فلسطین

مسئله «قدس» از نگاه کارشناس روس؛ افتراق جهان اسلام بلای جان فلسطین