مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 22:222022-04-26اقتصادي

340 هکتار از اراضی دشت مهاباد به سیستم آبیاری نوین مجهز است


نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون تنها 340 هکتار از اراضی دشت مهاباد به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

- ، جلال محمود زاده روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات طرح های آبیاری تحت فشار مهاباد اظهار کرد: هم اکنون تنها 340 هکتار از اراضی دشت مهاباد به سیستم آبیاری نوین مجهز شده که این میزان تنها موجب 1.

5 میلیون متر مکعب صرفه جویی در آب است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد احیای دریاچه ارومیه بر اساس میزان بهره برداری از طرح های آبیاری هر ساله هشت درصد از حقابه باید کاهش پیدا کند افزود: این درحالی است که کاهش میزان آب کشاورزی این شهرستان حتی بدون در نظر گرفتن درصد پیشرفت طرح های آبیاری بوده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: میزان حق آبه بخش کشاورزی در سال 1392 حدود 145 میلیون مترمکعب بوده و این در حالی است که امسال این میزان بدون در نظر گرفتن پروژه های بهره برداری شده به 90 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

محمودزاده کاهش غیرکارشناسی حقابه کشاورزی را ظلم در حق معیشت کشاورزان دانست و گفت: تا زمانی که تمام 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی پایاب سد مهاباد تحت پوشش سیستم آبیاری قرار نگیرد نباید از سهمیه آبیاری سنتی کاسته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

340 هکتار از اراضی دشت مهاباد به سیستم آبیاری نوین مجهز است

340 هکتار از اراضی دشت مهاباد به سیستم آبیاری نوین مجهز است