مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 16:372022-04-26اقتصادي

دفن مستقیم زباله در قم به صفر می رسد/ کاهش 4 درصدی تولید زباله


سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه تا پایان شهریورماه سال جاری دفن مستقیم زباله نزدیک صفر خواهد شد، گفت: روزانه به صورت متوسط 700 تن زباله و پسماند خانگی در قم تولید و به سایت مخصوص دفع زباله البرز منتقل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از مجتمع فرآوری و پردازش پسماند البرز اظهار داشت: 90 تن زباله تولیدی در قم روزانه به دلیل ارزش اقتصادی روزافزون آن ها توسط زباله گردهای غیررسمی و همچنین پیمانکاران رسمی شهرداری تفکیک و به سایت البرز منتقل نمی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته به صورت متوسط روزانه 603 تن زباله به سایت البرز منتقل شده است، اضافه کرد: طی چهار سال گذشته، هر سال بین دو تا 4 درصد تولید زباله در قم کاهش یافته که یکی از عوامل مهم آن افزایش ارزش اقتصادی زباله و تفکیک آن توسط زباله گردها در کنار اصلاح رفتار مردم در تفکیک از مبدأ بوده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تاکید بر اینکه از 603 تن زباله منتقل شده به سایت البرز 300 تن وارد بخش پردازش می شود، افزود: از این بین 10 درصد زباله ها مجدداً مورد تفکیک قرار می گیرد که 9 درصد از آن ها را انواع پلاستیک تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفن مستقیم زباله در قم به صفر می رسد/ کاهش 4 درصدی تولید زباله

دفن مستقیم زباله در قم به صفر می رسد/ کاهش 4 درصدی تولید زباله