مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 12:322022-04-26اقتصادي

ابتکار جوان دیری در تحریم ها/ آلاینده هوا به بنزین تبدیل می شود!


جوان نخبه دیری با استفاده از تخصص خود توانسته است با طرح ابتکاری «نانو کاتالیست کبالت-پلاتین بر پایه تیتانا» برای اولین بار در کشور از گاز مونوکسید کربن که بخشی از آلاینده زیست محیطی محسوب می شود، - خبرگزاری فارس - شهرستان دیر، فاطمه مظفری پور: امروزه با افزایش مصرف سوخت های فسیلی شاهد روند رو به افزایش آلودگی هوا توسط آلاینده های سوختی هستیم به همین علت وجود یک فناوری که بتوان از طریق آن، این آلودگی ها را مهار کرد برای جهان بسیار مهم است.

  با توجه به اینکه مونوکسید کربن از مهمترین گازهای گلخانه ای محسوب می شود انتشار آن موجب گرم شدن کره زمین می گردد بنابراین وجود تکنولوژی تبدیل این گاز و استفاده مجدد از کربن، می تواند راهکاری اقتصادی برای مبارزه با چالش گرم شدن زمین باشد.

  محققان فعال درحوزه فناوری نانو در سراسر دنیا، در تلاش اند تا آلاینده های هوا، که به عنوان چالش های مهم روز دنیا محسوب می شوند را به ظرفیت تبدیل کرده و از آن برای عرضه محصولات مفید استفاده کنند.

  جوان دیری علمدار علم نانو در ایران می شود احمد بهرامی، برای اولین بار در کشور موفق به ثبت طرح فناوری حذف مونوکسید کربن از هوا و بهره برداری از آن برای تولید سوخت های کربنی شده است که به خاطر این امر از سوی ستادملی نانو ایران نیز کسب عنوان برتر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار جوان دیری در تحریم ها/ آلاینده هوا به بنزین تبدیل می شود!

ابتکار جوان دیری در تحریم ها/ آلاینده هوا به بنزین تبدیل می شود!