مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 12:272022-04-26اقتصادي

توصیه های کاربردی به آبزی پروران در وضعیت کم آبی


سرپرست معاونت آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان، توصیه هایی کاربردی برای فعالان بخش آبزی پروری در شرایط کم آبی بیان کرد.

- ، مرتضی سوری ضمن بازدید از مزارع پرورش ماهی شهرستان دشت آزادگان اظهار کرد: میزان تولید ماهیان گرمابی خوزستان در سال گذشته 67 هزار و 500 تن در سطحی معادل 15 هزار هکتار بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال 99 بالغ بر 72 هزار تن ماهی گرمابی در خوزستان برداشت شد و این کاهش تولید در استان متأثر از کاهش بارندگی ها، محدودیت های آبی، پایین آمدن کیفیت آب، کاهش تراکم ذخیره سازی و کاهش سطح زیر کشت مزارع بوده است.

سوری به سیاست های اداره کل شیلات خوزستان در شرایط کم آبی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه محدودیت منابع آب شیرین در سطح استان وجود دارد، اولویت آب شیرین برای مصارف شهری لحاظ می شود.

وی تصریح کرد: برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت این اداره کل در راستای توسعه آبزی پروری در مناطق ساحلی و بهره برداری از آب های شور، لب شور، آب های نامتعارف و زه آب های کشاورزی و بازچرخانی آب و همچنین توسعه پرورش ماهی در قفس و آبزی پروری در دریا و خوریات است.

سرپرست معاونت آبزی پروری شیلات خوزستان توضیح داد: آبزی پروری یک صنعت آب بر بوده و فرآیند پرورش ماهی در استخرها در تمام طول سال و به صورت ممتد در حال انجام است که در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های کاربردی به آبزی پروران در وضعیت کم آبی

توصیه های کاربردی به آبزی پروران در وضعیت کم آبی