مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 12:022022-04-26سياسي

ثبت ملی 2 درخت کهنسال منطقه 5 تهران/ والک پلو در فهرست میراث ناملموس قرار گرفت


شهردار منطقه 5 از ثبت سه اثر طبیعی و ناملموس این منطقه در فهرست آثار ملی از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، احسان شریفی شهردار منطقه 5 گفت: این منطقه دارای آثار متعدد تاریخی و طبیعی به خصوص در بخش کن است که همین عامل باعث شد تا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای ثبت برخی آثار این محله اقدام کند.

وی افزود: در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب 23 دی ماه 1382 و آیین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب هیئت وزیران در مرداد 1384، سه اثر طبیعی و ناملموس منطقه 5 در سال 1400 در فهرست ملی به ثبت رسید.

شهردار منطقه 5 ادامه داد: بر این اساس درخت چنار کهنسال تکیه سرآسیاب کن، درخت چنار کهنسال کنار امامزاده شعیب کن و مهارت پخت والک پلو در فهرست ملی به ثبت رسید.

شریفی در توضیح این سه اثر گفت: درخت تکیه سرآسیاب کن با شماره ثبت 950 در تاریخ 6 دی ماه 1400 به عنوان میراث طبیعی به ثبت رسید.

با توجه به جدول رشد قطری سالیانه درختان، پس از کسر مقدار پوست و با در نظر گرفتن رشد قطری درختان چنار این منطقه در سالهای جوانی‎، میانسالی و کهنسالی سن این درخت بین 270 تا 310 سال برآورد شد.

این درخت در محله کن، سرآسیاب مقابل بانک صادرات واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 2 درخت کهنسال منطقه 5 تهران/ والک پلو در فهرست میراث ناملموس قرار گرفت

ثبت ملی 2 درخت کهنسال منطقه 5 تهران/ والک پلو در فهرست میراث ناملموس قرار گرفت