مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 اردیبهشت 1401 ساعت 09:122022-04-26سياسي

دانشگاه هایی که سه چهارم فارغ التحصیلان شان جذب بازار کار می شوند


معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: دانشگاه ها می توانند نیروی انسانی بااستعداد کشور را در راستای ورود به بازار کار آموزش دهند به طوریکه در حال حاضر حدود سه چهارم فارغ التحصیلان دانشگاه های علمی کاربردی و فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، قطعا برنامه ها و فعالیت های معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری بسیار زیادتر از قبل می شود.

با توجه به این موضوع با علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم به گفت وگو نشستیم تا از چند و چون برنامه هایی که برای سال 1401 در نظر گرفته اند، بدانیم.

فارس: با توجه به نامگذاری سال با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین ، چه برنامه هایی برای تحقق این عنوان دارید؟ خیرالدین: از چند سال قبل تاکنون مقام معظم رهبری به موضوع تولید توجه ویژه ای دارند و این تأکید و توجه در نامگذاری سال نیز مشهود است، از این رو مسوولان نهادهای مختلف نیز باید به تولید دانش بنیان به صورت ویژه توجه کنند، ما هم در وزارت علوم این امر را بسیار زیاد مدنظر داریم.

فارس: توجه به تولید دانش بنیان از چه منظری برای کشور دارای اهمیت است؟ خیرالدین: می دانیم که اقتصاد دانش بنیان یکی از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه هایی که سه چهارم فارغ التحصیلان شان جذب بازار کار می شوند

دانشگاه هایی که سه چهارم فارغ التحصیلان شان جذب بازار کار می شوند