مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 18:122022-04-25اقتصادي

طرح اصلاح و نوسازی نخلستان های هرمزگان آغاز شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به 34 هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات هرمزگان از اجرای طرح اصلاح و نوسازی نخلستان های استان خبرداد.

- ، عباس مویدی، با تشریح برنامه های جهاد کشاورزی هرمزگان در سال جدید اظهار کرد: استان هرمزگان با دارا بودن 34 هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات بیش از 13 درصد نخلستاتهای کشور را در خود جای داده است.

وی در ادامه تولید خرمای استان را 165هزار تن دانست و عنوان کرد: سهم هرمزگان از تولید خرمای کشور بالغ بر 11 درصد است که با برنامه ریزی های انجام شده این میزان در حال افزایش است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: از کل میزان تولید خرمای استان بالغ بر 90 هزار تن به صورت فراوری و مصرف تازه خوری است و 50 هزار تن نیز در بخش صنعتی مصرف می شود.

مویدی با اشاره به تنوع ارقام خرما در استان هرمزگان تصریح کرد: 50 رقم خرما در هرمزگان وجود دارد که حدود 20 نوع از این ارقام تجاری سازی و مابقی در بخش صنعت استفاده می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بالغ بر30 هزار تن خرما از ارقام برند تجاری پیارم و خاصویی و ارقام صادراتی برحی، خنیزی، کریته، مرداسنگ و مضافتی به ارزش 40 میلیون دلار صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح اصلاح و نوسازی نخلستان های هرمزگان آغاز شد

طرح اصلاح و نوسازی نخلستان های هرمزگان آغاز شد