مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 12:572022-04-25بين الملل

پیروزی مکرون و نفس راحت اروپا


«امانوئل مکرون» برای دومین دوره پنج ساله به عنوان رییس جمهوری فرانسه برگزیده شد و خیال رهبران کشورهای عمدتا اروپایی را دست کم تا پنج سال آینده از مراودات دو جانبه و همکاری ها در قالب اتحادیه اروپا راحت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایرنا نوشت: رویارویی امانوئل مکرون با رقیبی از حزب راست افرطی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری موجی از نگرانی را از آینده اتحادیه اروپا برانگیخته بود.

هرچند که مارین لو پن نامزد حزب مجمع ملی گفته بود بر خلاف گذشته قصدی برای خارج کردن فرانسه از اتحادیه اروپا ندارد اما مخالفت های همیشگی او با ساختار و سازوکار اتحادیه و اصرار او بر ملی گرایی و حفظ حاکمیت کشورها، نگرانی ها را جدی تر کرده بود.

برخی از رهبران اروپایی در پیام هایی در مورد انتخابات فرانسه بی آنکه نامی از مکرون بیاورند مردم این کشور را به انتخاب فردی دعوت کرده بودند که به ارزش های اروپایی و اتحادیه متعهد باشد.

در نخستین واکنش به پیروزی مکرون، شارل میشل رییس شورای اروپا در توییتی با تبریک به مکرون نوشت: در این دوران پرتلاطم، ما به اروپایی مستحکم و فرانسه ای نیاز داریم که کاملاً متعهد به یک اتحادیه اروپایی مستقل تر و راهبردی تر باشد.

می توانیم پنج سال دیگر روی فرانسه حساب کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروزی مکرون و نفس راحت اروپا

پیروزی مکرون و نفس راحت اروپا