مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 اردیبهشت 1401 ساعت 11:272022-04-25اقتصادي

واکاوی 6 طرحی که خشکسالی غرب خوزستان را بی اثر می کند


پیگیری تکمیل رشته پروژه های شش گانه آبرسانی تا انتهای اردیبهشت ماه سال 1401 در کنار تمرکز دولت بر مسئله آب شرب استان خوزستان، مشکلات این استان ناشی از خشکسالی بزرگ حوضه آبریز کرخه را به حداقل می رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بخشی از استان خوزستان در سال آبی جاری به دلیل مشکلات گسترده با معضل کمبود آب قابل توجه مواجه شده است.

بر این اساس در پایاب سد کرخه به دلیل کمبود قابل توجه بارش ها در کنار سوءمدیریت دولت قبل در حوزه های آب های سطحی غرب خوزستان شرایط به گونه ای پیش رفته است که حتی توان تامین منابع آب شرب نیز تحت الشعاع قرار گرفته است.

* واکاوی برنامه دولت برای تامین آب شرب پایدار با توجه به کمبود آب شکل گرفته در غرب خوزستان یکی از مهمترین نگرانی های موجود، تامین آب شرب شهرها و روستاهایی است که تحت تاثیر شرایطی کرخه با اوضاع دشوار مواجه شده اند.

در همین راستا پس از روی کار آمدن دولت مردمی و همچنین توجه ویژه رییس جمهور به استان خوزستان، پیگیری مسئله تامین آب شرب واحدهای روستایی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته و این وزارتخانه برنامه دقیق خود به منظور پوشش 100 درصدی جمعیت شهری و روستایی خوزستان و دسترسی به آب شرب بهداشتی و پایدار را در دستور کار قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی 6 طرحی که خشکسالی غرب خوزستان را بی اثر می کند

واکاوی 6 طرحی که خشکسالی غرب خوزستان را بی اثر می کند