مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 18:022022-04-24سياسي

دادستان قشم: با توهین کنندگان به مقدسات طبق قانون برخورد خواهد شد


طبق قانون مجازات اسلامی با توهین کنندگان به قومیت ها و ادیان الهی و مذاهب اسلامی برخورد قاطعانه خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم، امید مهدوی مجد امروز گفت: در قوانین جمهوری اسلامی احترام به مذاهب و ادیان و قومیت ها به عنوان یک اصل تغییرناپذیر در نظر گرفته شده است و با متخلفان نسبت به این اصول برخورد می شود.

وی ادامه داد: طبق ماده 499 قانون الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، هر کس با قصد ایجاد خشونت یا تنش در جامعه و یا با علم به وقوع آن به قومیت های ایرانی یا ادیان الهی یا مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی توهین نماید، چنانچه مشمول حد نباشد و منجر به خشونت یا تنش شده باشد به حبس و جزای نقدی درجه پنج یا یکی از آن دو محکوم و در غیر این صورت به حبس و جزای نقدی درجه شش یا یکی از آن دو محکوم میشود.

به گفته امید مهدوی مجد همچنین براساس ماده 513 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده) هر کس به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین(ع) یا حضرت صدیقه طاهره(س) اهانت نماید اگر مشمول حکم ساب النبی باشد اعدام می شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

دادستان قشم با اشاره به برخی کلیپ های منتشرشده در فضای مجازی در ماه رمضان و استفاده از روایات و احادیث بی اعتبار که منجر به جریح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان قشم: با توهین کنندگان به مقدسات طبق قانون برخورد خواهد شد

دادستان قشم: با توهین کنندگان به مقدسات طبق قانون برخورد خواهد شد