مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 16:072022-04-24سياسي

شهرداری همدان، حق ثبت و ضبط اموال متخلفان ساختمانی را ندارد


رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری حق ثبت و ضبط اموال متخلفان ساختمانی را ندارد.

- ، علی اکبر نظری یکشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا اظهار کرد: در قوانین شورا و شهرداری ها دستوری مبنی بر ضبط و ثبت اموال متخلفان ساختمانی دیده نمی شود و به نوعی این اقدام خلاف قانون بوده و تنها بحث محصور و غیر محصور در آن آمده که می تواند شهرداری در این زمینه وارد شود.

وی به بازدید از اداره کنترل نظارت شهرداری همدان و نشست هم اندیشی با مدیرعامل این سازمان اشاره کرد و گفت: بر اساس بازدید صورت گرفته، اموال بسیاری از متخلفان ساختمانی ثبت و ضبط شده است که شهرداری باید این اموال را به صاحبان آن بازگرداند.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به اقدام شهرداری در دادن اموال ثبت شده متخلفان ساختمانی به سایر ارگان ها، تاکید کرد: دادن اموال مردم به ارگان ها و سازمان های دیگر خلاف شرع است چرا که این دخل و تصرف در اموال عمومی محسوب می شود مگر اینکه با اذن ولی فقیه باشد.

نظری با استناد به رأی دیوان عدالت اداری شهر مشهد در خصوص برخورد با متخلفان ساختمانی، تصریح کرد: دیوان عدالت اداری نیز در این زمینه ورود داشته و اقدام به ثبت و ضبط اموال متخلفان ساختمانی را خلاف قانون دانسته است چرا که ساخت و سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری همدان، حق ثبت و ضبط اموال متخلفان ساختمانی را ندارد

شهرداری همدان، حق ثبت و ضبط اموال متخلفان ساختمانی را ندارد