مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 اردیبهشت 1401 ساعت 07:422022-04-24پزشكي

افزایش مسمومیت با قارچ های سمی در فصل بهار


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ های سمی در فصل بهار هشدار داد.

- ، مهران ولایی، با اشاره به شرایط مساعد برای رشد قارچ های سمی در فصل بهار، اظهار داشت: متأسفانه در این فصل موجی از مسمومیت های اتفاقی ناشی از مصرف خوراکی قارچ های خودرو و سمی بروز می کند.

به گفته وی، آمار نشان می دهد در نیمه نخست سال 1400 تعداد 828 مورد مراجعه به بیمارستان ها به دلیل مسمومیت با قارچ های خود رو و سمی گزارش شده بود که تهران بیشترین سهم را نسبت به سایر شهرها داشت.

ولایی با بیان اینکه متأسفانه مصرف خوراکی قارچ های خود رو و سمی، منجر به نارسایی کبد و حتی مرگ می شود، افزود: این موارد با آموزش عمومی و اطلاع رسانی و ارائه هشدار به موقع قابل پیشگیری است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: از مصرف قارچ های خود رو مخصوصاً قارچ هایی که در کنار تنه درختان به ویژه درختان خشک شده می رویند و یا قارچ های جمع آوری شده به وسیله افراد بومی خودداری کرده و تنها قارچ هایی را که از طریق مراکز مجاز و در بسته بندی های استاندارد عرضه می شوند، مصرف کنید.

وی یادآور شد: شناسایی انواع خوراکی قارچ از انواع سمی بر اساس خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه مشکل بوده و فقط متخصصان و کارشناسان مجرب قار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مسمومیت با قارچ های سمی در فصل بهار

افزایش مسمومیت با قارچ های سمی در فصل بهار