مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 اردیبهشت 1401 ساعت 13:222022-04-23اقتصادي

برداشت گل محمدی از گلستان های فیروزآباد آغاز شد


برداشت گل محمدی از سطح حدود 2 هزار هکتار از گلستان های شهرستان فیروزآباد و بخش میمند آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، سید کاظم موسوی امروز از برداشت گل محمدی در سطح هزار و 960 هکتار از گلستان های میمند و فیروزآباد خبر داد و اظهار داشت: برداشت گل محمدی از اواخر فروردین ماه آغاز می شود و تا اوایل خردادماه نیز ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان فیروزآباد قطب تولید این محصول در کشور محسوب می شود، افزود: پیش بینی می شود بیش از چهار هزار و 500 تن گل محمدی از گلستان های شهرستان برداشت شود که این میزان به دلیل سرمازدگی اخیر، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد از عملکرد سه تا سه و نیم تن گل محمدی در این منطقه خبر داد و گفت: در سال جاری به دلیل سرمازدگی، متوسط عملکرد به دو تا دو و نیم تن خواهد رسید.

موسوی ادامه داد: سالانه بیش از 22 میلیون لیتر انواع گلاب و عرقیات در شهرستان فیروزآباد تولید می شود که 11 میلیون لیتر آن به گلاب اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: نیاز آبی بسیار کم، قابلیت کشت دیم، سازگار به شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش های محیطی موجود، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین های فقیر و سنگلاخی از مزایای کشت گل محمدی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گل محمدی از گلستان های فیروزآباد آغاز شد

برداشت گل محمدی از گلستان های فیروزآباد آغاز شد