مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 اردیبهشت 1401 ساعت 10:522022-04-22اقتصادي

بدهی های دولت گذشته نبود مردم تاثیر گشایش های اقتصادی رامی دیدند


دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشگاه آزاد با بیان اینکه گشایش های اقتصادی صرف پرداخت بدهی های دولت گذشته می شود، گفت: قطعا بدهی های دولت گذشته نبود مردم نتیجه گشایش های اقتصادی رامی دیدند.

- محمدمهدی نوینی فرد دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: وضعیت اقتصادی در دولت قبل یعنی دولت تدبیر و امید در وضعیت بحرانی قراره گرفت و دولتمردان سابق بدهی های فراوانی به بار آوردند، به همین دلیل دولت آیت الله رییسی تا مدت ها باید به دنبال سامان دادن به آن اوضاع و پرداخت بدهی های دولت گذشته باشد.

وی تاکید کرد: از جمله این بدهی ها می توان به بدهی دولت به بانک مرکزی و پیمانکارها اشاره کرد که قطعا مبلغ قابل توجهی خواهد شد.

نوینی فرد افزود: بررسی آمارهای رسمی نشان می دهد، در دو ماه ابتدایی دولتی سیزدهم، 11 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شده، این درحالی است که  20 هزار میلیارد تومان بازپرداخت اصل و سود اوراق انجام شده است.

این بررسی تطبیقی نشان می دهد فعلا به انتشار اوراق برای رفع کسری بودجه تمرکز نشده است.

این فعال دانشجویی گفت: هم اکنون ماهانه فقط 10هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق فروخته شده در دولت قبل بر عهده دولت جدید است که تا سال 1405 بازپرداخت حدود 534هزار میلیارد ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدهی های دولت گذشته نبود مردم تاثیر گشایش های اقتصادی رامی دیدند

بدهی های دولت گذشته نبود مردم تاثیر گشایش های اقتصادی رامی دیدند