مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 19:572022-04-21پزشكي

کاهش 276 نفری مبتلایان به تب مالت در کردستان


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان از کاهش 276 نفری مبتلایان به بیماری تب مالت در استان در سال گذشته خبر داد.

- اظهار کرد: بروسلوز یا تب مالت بیماری مهم مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام است که از 2 جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی هزینه های فراوانی به کشور و دامداران وارد می کند.

وی افزود: بیماری تب مالت که در حیوانات به نام سقط جنین واگیر مرسوم است یکی از بیماری هایی عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است و اگر دام های مبتلا از گله حذف نشوند، باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می شود.

مخدوم از کاهش محسوس تعداد نفرات مبتلا به تب مالت در استان در پی اقدامات چند سال گذشته دامپزشکی خبر داد و گفت: با اجرای اقدامات بهداشتی و پیشگیری در سال 1400 در سطح استان، موارد انسانی بیماری تب مالت نسبت به سال قبل از آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته، به طوری که تعداد کل مبتلایان تب مالت انسانی در کردستان از 909 نفر در سال 1399 به 633 نفر در سال گذشته کاهش یافته است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سال گذشته 61 هزار و 555 رأس دام سنگین طی یک هزار و 672 نوبت مراجعه و 407 هزار و 65 رأس دام سبک با مراجعه به یک هزار و 783 واحد اپیدمیولوژیک در سطح دامداری های روستایی و صنعتی استان علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 276 نفری مبتلایان به تب مالت در کردستان

کاهش 276 نفری مبتلایان به تب مالت در کردستان