مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 11:422022-04-21بين الملل

میانجی گری انگلیس برای خارج کردن «منصور هادی» از بازداشت خانگی


پس از گزارش منابع آمریکایی درباره بازداشت خانگی رییس سابق دولت مستعفی یمن، منابع آگاه از میانجی گری لندن برای خارج کردن وی از این بازداشت خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه خبر دادند که ریچارد اوپنهایم سفیر انگلیس در یمن در تلاش است تا عربستان سعودی را برای آزادسازی عبدربه منصور هادی رییس سابق دولت مستعفی یمن و  اعضای خانواده او متقاعد کند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا به نقل از چند منبع سعودی و یمنی گزارش داد که منصور هادی به اجبار ریاض وادار به کناره گیری از سمت خود شده و مقامات امنیتی عربستان سعودی او را در محل اقامتش در ریاض در حصر خانگی قرار داده اند.

 رییس پیشین دولت مستعفی یمن، هفتم آوریل جاری، در تصمیمی غیرمنتظره و در زمانی که مهمان محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی در ریاض بود، علی محسن الاحمر معاون خود را از سمتش برکنار و بعد از آن، قدرت را به شورای ریاستی به رهبری رشاد العلیمی واگذار کرد.

به موجب این انتقال قدرت، شورای ریاستی اداره سیاسی، نظامی و امنیتی این کشور را  طی مرحله انتقالی در بخش هایی را که تحت کنترل ائتلاف سعودی قرار دارد، به دست گرفت و علاوه بر آن، مسئولیت مذاکره با جنبش انصارالله در خصوص آتش بس را نیز برعهده خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانجی گری انگلیس برای خارج کردن «منصور هادی» از بازداشت خانگی

میانجی گری انگلیس برای خارج کردن «منصور هادی» از بازداشت خانگی