مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 08:322022-04-21سياسي

بسیاری از گناهان انسان بر اثر غفلت از یاد خدا است


قرآن کریم می فرماید بسیاری از گناهان انسان بر اثر غفلت است و باید تلاش کنیم از یاد خدا غافل نباشیم.

- ، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه پنجشنبه در سخنرانی مراسم شب قدر حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به فضیلت شب های قدر اظهار داشت: شب قدر شبی کلیدی است که پرونده عبادی انسان را تا سال آینده می بندند که اگر کسی این شب را بیدار باشد و توبه کند در سرنوشت وی تأثیرگذار باشد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: شب قدر شب نزول قرآن و نزول ملائک الله و شبی برابر هزار سال است و باید دعا کنیم سر سفره مغفرت الهی باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه خلاصه سوره بقره که 286 آیه است در آیه آخر این سوره آمده که خلاصه همه دعاها است که اکثر مردم آن را می خوانند افزود: آخرین آیه سوره بقره دو اصل کلیدی دارد و در این آیه 7 درخواست از خداوند داریم.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: خداوند مهربان است و تکلیفی که در وسع انسان نباشد از انسان نمی خواهد و هر کسی تکلیفش به اندازه وسع او است و به همین دلیل روزه بر بیماران واجب نیست و سایر عبادات نیز در صورت نداشتن شرایط، بجا آوردن آن لازم نیست.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: این آیه برای کسانی که در عبادات خود را اذیت می کنند و وسواس در عبادت دارند است چرا که خداوند از انسان به اندازه وسع او طلب کرده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از گناهان انسان بر اثر غفلت از یاد خدا است

بسیاری از گناهان انسان بر اثر غفلت از یاد خدا است