مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 07:522022-04-21سياسي

شب های قدر تاثیر فراوانی در تربیت نفس دارد


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه داشتن تقوا و تربیت نفس از عوامل دیگر خداباوری است، گفت: شب های قدر تاثیر فراوانی در تربیت نفس دارد.

- ، آیت الله رضا رمضانی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در مسجد هاشمی علی آباد رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه هر کس به اندازه معرفت و فهم خود، می تواند شب های قدر را درک کند، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا از این روزها و ایام مبارک، بهره مند شویم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) در روایتی به سه نوع روزه شامل روزه فکر ، روزه زبان و روزه بطن اشاره کرد و افزود: روزه فکر یعنی انسان اندیشه و فکر خود را به سوی خدا جهت دهد، روزه زبان هم، مراقبت کردن از زبان به عنوان عامل ارتکاب بسیاری از گناهان بوده و روزه بطن نیز نخوردن و نیاشامیدن یعنی تحمل گرسنگی و تشنگی است.

وی با اشاره به اینکه ما خیلی به روزه ظاهری مانند نخوردن و نیاشامیدن، پایبند هستیم، تاکید کرد: روزه فکر خیلی مهم تر از روزه زبان و روزه زبان نیز خیلی مهم تر از روزه بطن است.

آیت الله رمضانی در ادامه به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در روایات آماده که اگر انسان ها می دانستند که این ماه مبارک چه حقیقتی است، دوست داشتند که همه زمان ها و ایام، ماه رمضان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب های قدر تاثیر فراوانی در تربیت نفس دارد

شب های قدر تاثیر فراوانی در تربیت نفس دارد