مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 اردیبهشت 1401 ساعت 07:422022-04-21سياسي

نقش جنگل های هیرکانی در حفظ آب های زیرزمینی


قدمت جنگل های ایران مربوط به دوران سوم زمین شناسی است و عمر آن ها به میلیون ها سال قبل بازمی گردد و به تبع آن تنوع زیستی بالایی دارند و به همین دلیل برای جامعه بشریت حائز اهمیت هستند و سازمان یونسکو جنگل های هیرکانی را به عنوان میراث طبیعی جهان ثبت کرده است.

- جنگل ها به ویژه جنگل های هیرکانی برای جامعه بشریت حائز اهمیت هستند و سازمان یونسکو جنگل های هیرکانی را به عنوان میراث طبیعی جهان ثبت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عمرجنگل های هیرکانی به میلیون ها سال قبل بازمی گردد و برخلاف جنگل های اروپایی که عمری کمتر از 10هزار سال دارند و جنگل های جوان محسوب می شود، قدمت جنگل های ایران مربوط به میلیون ها سال پیش است و از جنگل های کهنسال محسوب می شود و به گفته دبیر مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی کشور اکوسیستم منابع طبیعی حامی حیات بشر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند و به شکل های گوناگونی می توانند به انسان بهره دهند.

در ادامه به 19 نکته درباره اهمیت جنگل های هیرکانی اشاره می کنیم: *جنگل ها و اکوسیستم ها از خاک و آب و هوا محافظت و موجب ابجاد تنوع زیستی می شوند.

تنوع زیستی کلید پایداری یک سرزمین است.

*اکوسیستم ها از جمله جنگل ها برای مردم شغل و درآمد ایجاد می کنند و مکانی برای تفرج و تفریح آنان است بنابراین برای یک کشور بسیار با ارزش م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش جنگل های هیرکانی در حفظ آب های زیرزمینی

نقش جنگل های هیرکانی در حفظ آب های زیرزمینی