مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 فروردین 1401 ساعت 21:072022-04-19فرهنگي

24 خانه تاریخی استرآباد در حال مرمت است


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در حال حاضر 24 بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در حال بازسازی و مرمت است.

- ، رحمان فرمانی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر 24 بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) در حال بازسازی و مرمت است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: مالکان بناهای تاریخی استان که متقاضی مرمت بنا و بهره برداری آن با کاربری گردشگری و فرهنگی هستند می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی استان و یا ادارات شهرستانی درخواست خود را برای رسیدگی اعلام کنند.

فرمانی افزود: مالکان بناهای تاریخی دارای شرایط می توانند از تسهیلات بازسازی و مرمت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از محل های تبصره 18 و تبصره 19 برای تبدیل بنای خود به مکانی برای فعالیت اقتصادی بهره مند شوند.

وی گفت: با مرمت بناهای تاریخی و استفاده از آن با کاربری های گردشگری و فرهنگی علاوه بر اشتغال زایی و درآمدزایی، مهم ترین موضوع حفظ هویت بنا و میراث فرهنگی گذشتگان این سرزمین است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان عنوان کرد: امروز (سه شنبه) خانه تاریخی معروف به ملاصنم بقال (موقوفه کربلایی معصومه خانم خلیلی) از بناهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

24 خانه تاریخی استرآباد در حال مرمت است

24 خانه تاریخی استرآباد در حال مرمت است